Skip links

Brandbook kūrimas. Firminio stiliaus vadovas

Mūsų dizaineriai ir marketingo specialistai gali paruošti Jums profesionalų firminio (vizualinio) stiliaus naudojimo vadovą. Brand book. Dar vadinama stiliaus gidu, prekės ženklo aprašymu, prekės ženklo vadovu. Tai yra knyga / taisyklių rinkinys, kuriame aprašoma visa logotipo ir jo elementų bei simbolių naudojimo instrukciją.

Brandbook’as labiausiai reikalingas, kai įmonė, turi skirtingus padalinius ar filialus skirtingose vietose, šalyse (tačiau tai reikėtų turėti net ir mažom įmonėms, jeigu jos planuoja augti ir formuoti prekės ženklo atpažįstamumą ir investuoti į reklamą.) Kad visą įmonė būtų vienodai pristatoma visose reklamos formose ir būtų formuojamas vientisas firminis stilius, identitetas ir viskas būtų lengvai atpažįstama.

Brandbook gali būti tiek 3-5 lapų taisyklių rinkinukas, kur aprašyti tik pagrindiniai elementai: spalvos, šriftai ir dydžiai. Bei papildomi elementai tokie kaip vizitinė kortelė ar firminis blankas. Arba gali būti 1500 lapų taisyklių rinkinys, išverstas įvairiomis kalbomis, kuriame apibrėžti visi įmanomi variantai / galimi negalimi naudojimo pavyzdžiai ir visi įmanomi scenarijai.

 

Firminio stiliaus vadovo dalys:

Brandbook kūrimo paslaugos yra kiekvienam labai individualus ir kuriamas specialiai jums. Tam reikia sukūrti ne tik bendrus reikalavimus, kurie priklauso nuo logotipo koncepcijos bet ir idėjas, kaip viską pateikti, pozicionuoti ir kokią žinutę ar nuotaiką turi logotipas “perteikti”.

Pagrindiniai ir dažniausiai pasitaikantys elementai:

Logotipas.

Tai pagrindinis logotipo vaizdas ir kompozicija. Bei simbolis. Aprašoma logotipo reikšmė, simbolika, komunikuojama žinutė. Taip pat pateikiami pagrindiniai variantai/variacijos

  • Stačias logotipo variantas (portrait). Priklauso nuo koncepcijos
  • gulsčias logotipo variantas (landscape). Priklauso nuo koncepcijos
  • kvadratinis / stačiakampis logotipo variantas (reikalingas socialiniams tinklams).
  • Spalvotas logotipo variantas
  • nespalvotas logotipo varianatas
  • Invertuotų spalvų logotipas (inverted colors)
  • Logotipas baltam fonui
  • Logotipas juodam/tamsiam fonui
  • Retais atvejais: animuotas logotipas
  • Favicon
  • Simbolis atskirai
  • Didelis, vidutinis ir mažas logotipas (kartais, priklausomai nuo dydžio, logotipo maksimalus variantas gali skirtis nuo mažo varinato). Iš jo dingsta šūkiai (slogan) ir t.t.

Logotipo naudojimas, dydžiai, spalvos

Tam, kad visur būtų naudojamas teisingai, yra pateikiami teisingo naudojimo pavyzdžiai ir nenaudojami variantai.

  • Logotipo išmatavimai (visiems dydžiams).
  • Maksimalus / minimalus dydžiai
  • Tarpai kurie privalo likti iki kitų grafinių elementų (saugi balta / tuščia zona (erdvė))
  • Naudojamos/nenaudojamos spalvos ir spalvų kombinacijos
  • Naudojami/nenaudojami spalvų deriniai ant spalvoto fono, nuotraukos
  • Aiškiai apibrėžti nenaudojami variantai: iškraipymai, ištempimai, pasukimai

Spalvų paletė

Aprašoma visos naudojamos spalvos, spalvų gama firminiame stiliuje. Tai ne tik naudojamos spalvos logotipe. Bet ir spalvos gaminiuose, ofise ir aprangoje. Apibrėžiami deriniai ir naudojimo instrukcijos. Numatomi įvairūs variantai ir medžiagos. Viskas turėtų būti aprašyta įvairiomis paletėmis:

  • RGB – interneto / mobiliųjų telefonų / skaitemeninės erdvės paletė su ryškiomis spalvomis
  • HEX kodas – taip pat naudojamas internete ir grafinėse programose.
  • CMYK palete – tai spaudai ir reklamai skirta paletė. Spaudoje yra sudėtingiau išgauti ryškias spalvas, todėl stengiamsi apibrėžti visomis paletėmis.
  • Pantone paletė – dabar jau rečiau, bet apibrėžiama spalvų gama pantone paletėje, kad galima būtų naudoti gamyboje.

Apibrėžiami taip pat ir pašaliniai deriniai, pereinami gradientai, šriftų spalvų derinimas, foninės spalvos.

Šriftai ir tipografija

Šriftai ir jų naudojimas yra ypatingai svarbus aspektas. Šriftai ne tik formuoja teksto charakterį, bet ir visą įvaizdį. Netvarkingi šriftai ar Jų netaisyklingas naudojimas gali sugriauti netgi gražų dizainą. Todėl šiam punktui skiriame didelį dėmesį.

Šriftų yra daug ir skirtingų. Dauguma jų – mokami (jei norime legaliai naudoti komerciniais tikslais). Yra žinoma tam tikri šriftų resursai, kuriuos galime naudoti nemokamai. Tačiau su šriftais reikia juos rinktis atsakingai, nes jei pas Jums kompiuteryje yra šriftas – nereiškia, kad bus pas Jūsų klientus ar partnerius. Todėl šriftų ir jų panaudojimo aprašymas reikalauja tikslumo. Aprašydami aprašome

  • Naudojamus šriftus
  • šriftų derinius
  • šriftai pavadinimams,
  • antraščių šriftai
  • pagrindiniam tekstui ir kt.
  • Instrukcijos, techniniam aprašymams
  • Reklamoms, išnašams
  • interneto puslapyje
  • redaguojamuose dokumentuose.

Pateiksime teksto lygiavimo taisykles.  Taip pat šrifto dydžio, tarpų tarp eilučių reikalavimus. Atstumai nuo kraštų, įterptų nuotraukų

Nuotraukos ir vizualai

Nuotraukos firminiame stiliuje taip pat sudaro svarbų elementą. Kiekviena nuotrauka turi savo nuotaiką, spalvingumą, stilių. Jos gali būti šaltos, korporatyvinės. Gali būti draugiškos, šiltos, su daug medžio ir natūralių spalvų. O gali būti animuotos, ryškios, žaismingos su ryškiomis vaivorykštės spalvomis. Gali būti labai kokybiškos – o gali būti specialiai padarytos taip, lyg būtumėt padarę savo telefonu. Viskas priklauso nuo to, į kokius klientus taikotės.

Parinksime pagrindinę nuotraukų temą. Stilistiką. Esant poreikiui – net galėsime atlikti fotosesiją. Tas nuotraukas integruosime į Jūsų firminį stilių.

Taip pat prie šio punkto patenka ikonografija (ikonėlės, jų stilius). Animuoti/piešto  personažai

Firminio stiliaus elementai

Prie firminio stiliaus tai pat priskiriami įvairūs korporatyviniai, rašinės reikmenys ir t.t. Iškabos, lipdukai ant automobilių ir panašiai. žemiau pateikiam populiariausią sąrašą, ką daro įmonės, formuodami savo brandbooką

  • Vizitinės kortelės (standartinės)
  • Vizitinės kortelės (išskirtinės, vadovui, ant gero kokybiško popieriaus su išskirtine spauda.
  • Firminis blankas (spauda ir .doc .pdf failas)
  • Puošnus firminis blankas (spauda). Išskirtiniams reikalams
  • Sąskaitos faktūros šablonas
  • Segtuvas (papkė 🙂 ), dokumentams
  • Aplankas (popierinis). Dokumentams, pasiūlymams
  • Komercinio pasiūlymo šablonas
  • Komercinio pasiūlymo maketavimas
  • Powerpoint prezentacija. PPT prezentacijos šablonas ir sumaketavimas
  • PDF įmonės brošiūra / pristatymas
  • Socialinių tinklų dizaino elementai
  • El.pašto parašas
  • Vokas
  • Užrašų knygutė
  • Kompaktinis diskas su voku
  • USB raktas
  • Darbuotojo pažymėjimas / praėjimo kontrolės kortelė
  • Tušinukai
  • Saldainiai
  • Puodeliai kavai/arbatai
  • Gertuvės
  • Sporto apranga
  • Drabužiai ir darbo apranga (maikutės, megztiniai, striukės, liemenės, darbo drabužiai, uniformos, kombinezonai, šalmai)
  • Įvairios verslo dovanos
  • Dovanų maišeliai
  • Sieniniai ir staliniai kalendoriai
  • Lipdukai ant automobilių / apklijavimas. Administracijos automobilis su nedideliu solidžiu logotipu ir pvz autobusiukas su pilnu apklijavimu.
  • Iškaba ant ofiso /biuro durų (lauke, viduj ir t.t.)
  • Reklaminis stendas (pvz stotelė)
  • Parodų stendai (staliukai su sienele)
  • Roll-up baneriai
  • Tentai
  • INTERNETO PUSLAPIS